A webshopunk cookie-kat használ a felhasználóink kényelmesebb kiszolgálása érdekében. A weboldal használatával jóváhagyod a cookie-k használatát az aktuális adatvédelmi irányelvek értelmében.

Általános szerződési feltételek

1. Bevezető

 

Jelen Általános Szerződési Feltételek (továbbiakban ÁSZF) tartalmazza a www.babakenyelem.hu weboldalon (a továbbiakban: webáruház) elérhető szolgáltatás igénybevételének igénybevevő (továbbiakban: Felhasználó) általi használatának feltételeit. A honlap használatához szükséges azon technikai tájékoztatást, melyet jelen ÁSZF nem tartalmaz, a honlapon elérhető egyéb tájékoztatások nyújtják.

A webáruházban leadott megrendelés nem írásban, hanem ráutaló magatartással tett jognyilatkozatnak minősül, így a Felhasználó és a Szolgáltató közötti elektronikus úton kötött szerződés nem minősül írásbeli szerződésnek, azokat Szolgáltató nem iktatja, így az utólag nem hozzáférhető és nem megtekinthető. 

A Felhasználó a honlap használatával elfogadja és tudomásul veszi a jelen ÁSZF-ben foglaltakat.

Szolgáltató semmilyen magatartási kódex rendelkezéseinek nem veti alá magát.

2. A Szolgáltató

 

Név: Szentgyörgyiné Schmidt Alexandra E.V.

Székhely: 1026 Budapest, Bimbó út 171.

Levelezési cím: 1026 Budapest, Bimbó út 171.

Ügyfélszolgálat: 1026 Budapest, Bimbó út 171.

Adószám: 56707511-1-41

Közösségi adószám: HU56707511

Számlavezető pénzintézet: OTP Bank

Számlaszám: 11773023-00880084

E-mail cím: babakenyelem@gmail.com

Telefonszám: +36-30/621-9187

Webhosting szolgáltató: Shoprenter.hu Kft.;

3. A honlapon folytatott tevékenység

 

A www.babakenyelem.hu honlap babatermékek kiskereskedelmével foglalkozik.

 

4. Felhasználási feltételek

 

Felelősség

A Felhasználó a webáruházat kizárólag a saját kockázatára használhatja, és elfogadja, hogy a Szolgáltató nem vállal felelősséget a használat során felmerülő vagyoni és nem vagyoni károkért.

A Szolgáltató kizár minden felelősséget a webáruház használói által tanúsított magatartásért és hogy a Felhasználó teljes mértékben és kizárólagosan felelős saját magatartásáért.

A Felhasználó köteles gondoskodni arról, hogy a webáruház használata során harmadik személyek jogait vagy a jogszabályokat sem közvetlenül, sem közvetett módon ne sértse.

A Felhasználók által a webáruház használata során esetlegesen elérhetővé tett tartalmat (például hozzászólás) a Szolgáltató jogosult, de nem köteles ellenőrizni, és a közzétett tartalmak tekintetében a Szolgáltató jogosult, de nem köteles jogellenes tevékenység folytatására utaló jeleket keresni és ezekért felelősséget nem vállal.

A webáruház oldalai olyan linkeket tartalmazhatnak, amelyek más szolgáltatók oldalaira vezetnek. E szolgáltatók adatvédelmi gyakorlatáért és más tevékenységéért Szolgáltató nem vállal felelősséget.

Amennyiben a Felhasználó a webáruházban kifogásolható tartalmat észlel, köteles azt haladéktalanul jelezni a Szolgáltatónak.

Szerzői jogok

A webáruház teljes egésze (grafikus elemei, képei, szövege és technikai megoldásai, stb.) szerzői jogvédelem alá esik, így kereskedelmi célokra másolni, módosítani, terjeszteni tilos

5. A honlapon történő vásárlás

 

Regisztráció

A vásárlásnak nem feltétele az érvényes regisztráció. Regisztráció nélkül is tud a Vásárló megrendelést leadni.

A webáruház honlapján lehet regisztrálni, amelyhez a következő információkat kell megadni a vásárlónak: Vezetéknév, keresztnév, e-mail cím, telefonszám, lakcím.

A vásárló önkéntesen is megadhat további adatokat.

Amennyiben a vásárló cég nevére szeretné a kiállítandó számlát, úgy a cég nevét is fel kell tüntetni a kiállítandó adatoknál.

A regisztráció véglegesítéséhez el kell fogadni Jelen ÁSZF-et egy jelölőnégyzet kipipálásával.

A regisztráció befejeztével hamarosan elkészül a felhasználó fiókja, amelyről megerősítést kap a felhasználó az általa megadott e-mail címre.

A regisztráció alkalmával megadott adatok bármikor tetszőlegesen módosíthatók.

Felhasználó jogosult a regisztrációját bármikor törölni a babakenyelem@gmail.com e-mail címre küldött üzenettel. Az üzenet megérkezését követően Szolgáltató gondoskodik a regisztráció törléséről az adatkezelési tájékoztatóban meghatározottak szerint. Felhasználó felhasználói adatai a törlést követően azonnal eltávolításra kerülnek a rendszerből; ez azonban nem érinti a már leadott rendelésekhez kapcsolódó adatok és dokumentumok megőrzését, nem eredményezi ezen adatok törlését. Az eltávolítás után az adatok visszaállítására többé nincs mód. 

A termék kiválasztása

A Felhasználónak lehetősége van választani, illetve rendelni a webáruház termékei közül. A webáruházban a Felhasználó menüpontok segítségével böngészhet. Valamint lehetőség van kulcsszó alapján terméket keresni. A keresési feltételeknek megfelelő termék találatok a kategóriákhoz hasonlóan listaszerűen jelennek meg.

A Felhasználó a kiválasztott termékre kattintva megtekintheti annak bővebb ismertetőjét. Vásárlási szándéka esetén a megvásárolni kívánt terméket a „Kosárba” gomb megnyomásával egy virtuális kosárba helyezi. A Kosár „Megtekintés” gombjára kattintva megtalálja a vásárlás során kosárba helyezett termékeket, valamint a számla végösszegét és a szállítási költséget. Itt leellenőrizhetik rendelésük helyességét, különös tekintettel az árakra és a mennyiségekre, melyeket igény szerint módosíthatnak, javíthatnak is. A kosár automatikusan kiszámítja a rendelés végösszegét.

A rendelés elküldése

Ha a Felhasználó megfelelőnek tartja a kosárban elhelyezett termékek mennyiségét, leellenőrizte a végösszeget, és úgy döntött, hogy meg szeretné vásárolni őket, akkor egyszerűen rá kell kattintani a "Pénztár" gombra. Webáuházunkban lehetőség van regisztráció nélkül is a vásárlásra, ezért három lehetőség közöl választhat a Felhasználó:

  • már regisztrált vásárlóként szeretne-e belépni
  • új vásárlóként akar regisztrálni
  • esetleg regisztráció nélkül akar vásárolni

Ha korábban a Felhasználó már vásárolt webáruházunkban, úgy megadva a korábbi regisztráció során megadott e-mail címét és jelszavát. Ha a Felhasználó új vásárlóként szeretne regisztrálni, akkor adja meg a vásárláshoz szükséges adatait, amelyeket a rendszer eltárol, és a legközelebbi vásárlás alkalmával már csak be kell jelentkeznie. Regisztráció nélküli vásárlás esetén meg kell adni a számlázási és szállítási címét.

A következő lépésben a Felhasználónak ki kell választani a megfelelő szállítási módot:

  • Házhozszállítás (GLS futárszolgálattal)
  • Pick Pack Pont-on történő személyes átvétel
  • személyes átvétel ügyfélszolgálatunkon (előre egyeztetett időpontban)

Ezt követően a Felhasználónak ki kell választani a megfelelő fizetési módot:

  • banki átutalás - (megrendelése leadásakor a Szolgáltató e-mailben értesíti a Felhasználót, hogy rendelése "függő állapot"-ba került, amint megérkezik bankszámlánkra az átutalt összeg, rendelését aktíváljuk, és e-mailben minden szükséges további információt közlünk a Felhasználóval)
  • utánvét - (készpénzes fizetés házhozszállítás esetén, a küldemény átvételekor a GLS futárszolgálat munkatársának)
  • Paypal fizetés - (bankkártyás online fizetési mód a biztonságos Paypal rendszeren keresztül)
  • Fizetés Felhasználó által kiválasztott Pick Pack Ponton - átvételi helyen (a megérkezett bontatlan, sértetlen csomag ellenértékét készpénzben vagy bankkártyával tudja kifizetni a Felhasználó. A bankkártyás fizetési lehetőségról az adott átvételi ponton előre tájékozódnia kell.)
  • készpénz - (a Szolgáltató ügyfélszolgálatán egy előre egyeztetett időpontban)

Ha Felhasználó egyetért a megrendelés tartalmával, akkor a megrendelés elküldéséhez kattintson a „Megrendelés” gombra.

A rendelés feladása tehát a „Megrendel” gombra kattintással történik, ami a Felhasználó részére fizetési kötelezettséget keletkeztet.

Erről a honlapon, illetve e-mailben kap megerősítést. Amennyiben a megrendelés rögzítése után (pl.: a visszaigazoló e-mailben) észlel hibás adatot azt haladéktalanul, de legfeljebb 24 órán belül köteles jelezni a Szolgáltató felé.

Termékek ára

A honlapon megjelenített termékek vételára az általános forgalmi adót és egyéb közterheket is tartalmazó módon (bruttóban) van feltüntetve.

A termékek mellett feltüntetett vételár nem tartalmazza a kiszállítás költségét.

Külön csomagolási költség abban az esetben kerül felszámításra, ha az Felhasználó megrendelte a kiválasztott termék(ek)hez.

A termékek ára magyar forintban (Ft) kerül feltüntetésre.

A fizetendő végösszeg a megrendelés összesítője és visszaigazoló levél alapján minden költséget tartalmaz, beleértve a szállítás díját is, amennyiben a Felhasználó olyan szállítási módot választott, amelyért a Szolgáltató díjat számít fel.

Amennyiben a webáruházban hiba vagy hiányosság lép fel a termékeknél vagy az áraknál, fenntartjuk a jogot a korrekcióra. Ilyen esetben a hiba felismerése illetve módosítása után azonnal tájékoztatjuk a vevőt az új adatokról. A vevő ezt követően még egyszer megerősítheti a megrendelést, vagy lehetőség van arra, hogy bármely fél elálljon a szerződéstől.

A rendelések feldolgozása

A rendelések feldolgozása 48 órán belül megtörténik. Ha a Felhasználó nem kapja meg a megrendelésére vonatkozó visszaigazoló emailt 48 órán belül, úgy a Felhasználó mentesül ajánlati kötöttsége alól, a megrendelt termékeket nem köteles átvenni.

Visszaigazolás

Minden rendelésről e-mailes visszajelzést küldünk. Ez azt jelenti, hogy a rendelés feladását követően egy automatikus e-mailt kap a rendelés beérkezéséről és (később) egyet a várható szállítási időpontról. Telefonos egyeztetés esetén hívja az ügyfélszolgálatot vagy az e-mailben található telefonszámok bármelyikét.

A szerződés létrejötte

A szerződés megkötésére magyar nyelven van lehetőség. A megrendelés leadása elektronikus úton megkötött szerződésnek minősül, amelyre az elektronikus kereskedelmi szolgáltatások, valamint az információs társadalommal összefüggő szolgáltatások egyes kérdéseiről szóló 2001. évi CVIII. törvényben foglaltak megfelelően irányadóak. A szerződés a fogyasztó és a vállalkozás közötti szerződések részletes szabályairól szóló 45/2014 (II.26.) Korm. rendelet hatálya alá tartozik, és szem előtt tartja a fogyasztók jogairól szóló Európai Parlament és a Tanács 2011/83/EU irányelvének rendelkezéseit.

A szerződés az automatikus visszaigazolás megérkezésével jön létre.

Számla

A Szolgáltató elektronikus számlát állít ki, melyet emailben továbbít a Felhasználó által megadott címre. A számla teljesítésének dátuma megegyezik a keletkezés dátumával.

Fizetés

Webáruházunkban a Felhasználónak lehetőség van többféle fizetési mód közül választani:

  • ·     Előre utalás, banki átutalásra

Ha a Felhasználó előre utalással szeretné a termék ellenértékét kiegyenlíteni, akkor ezt a megadott számlaszámra megteheti, de az utalás elindítása előtt mindenképpen várja meg a visszaigazoló e-mail megérkezését, addig ne utalja el a vételárat a Szolgáltató részére.

A fizetés megérkezése után a csomag átadása megtörténik a futár részére és kiszállításra kerül, addig készenléti állapotban van. A szállításról a Szolgáltató értesíti a Felhasználót.

  • ·     Bankkártyás fizetésre
  • ·     Utánvét

Ha a Felhasználó utánvéttel szeretné a termék árát kiegyenlíteni, akkor ezt a fizetési módot kell a vásárlási folyamat alatt kiválasztania. Ilyen estben a termék kiszállításakor a futárnak kell a termék árát és az esetleges szállítási költséget megfizetni.

      Készpénzzel a helyszínen

 

Ügyfélszolgálatunkon előre egyeztetett időpontban a Felhasználónak lehetősége van a helyszínen, átvételkor készpénzzel is kiegyenlíthető a számla végösszege. Ilyenkor nincs szállítási költsége a termékeknek.

Szállítás

A küldemények kézbesítése, szállítása a GLS futárszolgálattal történik. A Szolgáltató a megrendelés feldolgozásakor visszaigazoló emailt küld a megrendelő számára, amelyben a csomag futárszolgálatnak történő átadásáról, a szállítás vagy átvétel várható időpontjáról. (Ez nem a webáruház automatikus visszaigazoló emailjét jelenti – az mindössze arról tájékoztatja a vásárlót, hogy beérkezett a Webáruházba a megrendelés.)

A szállítással kapcsolatos információkról lehetősége van egyeztetni a visszaigazoló e-mailben található telefonszámon. 

A futárszolgálat emailben vagy telefonon értesíti a Felhasználót a kiszállítás várható időpontjáról, de a honlapjukon nyomon is követhető a csomag.

A termék átvételekor a Felhasználó köteles megvizsgálni, hogy a termék sérülésmentes-e. Amennyiben sérülést tapasztal a csomagoláson, a terméken, a Felhasználó kérheti a futártól jegyzőkönyv felvételét.

Amennyiben az átvételkor láthatóan sérült a csomagolás vagy a termék, és a sérülés az áru átvételét megelőzően keletkezett, a termék visszavételét, illetve cseréjét a Szolgáltató díjmentesen biztosítja.

A Szolgáltató - eltérő megállapodásának hiányában - a szerződés megkötését követően késedelem nélkül, de legkésőbb harminc napon belül köteles a fogyasztónak minősülő Felhasználó rendelkezésére bocsátani (kiszállítani) a terméket. A Szolgáltató késedelme esetén a Felhasználó jogosult póthatáridőt kitűzni.

Személyes átvétel

Megrendelés beérkezése utána a feldolgozás folyamatában az eladó küld értesítő emailt a vevő részére a pontos átvételi feltételekről és időpontról. Előzetes időpont egyeztetés után hétfőtől-péntekig ügyfélszolgálatunkon átvehetőek a weboldalon leadott megrendelések.

Szállítás díja

Szolgáltató szállítási díjai az ország területén egységesek. Magyarországon kívüli szállítást jelenleg nem vállal. A szállítás díjak:

  • 0 – 20.000 Ft között 1290 Ft
  • 20.000 Ft felett ingyenes Ft

6. Elállási jog

 

Az Európai Parlament és a Tanács 2011/83/EU számú irányelvének, továbbá a fogyasztó és a vállalkozás közötti szerződések részletes szabályairól szóló 45/2014. (II.26.) Korm. rendelet szabályozása értelmében a Felhasználó (továbbiakban Fogyasztó) a megrendelt termék kézhez vételétől számított 14 napon belül indokolás nélkül elállhat a szerződéstől, visszaküldheti a megrendelt terméket.

A Szolgáltató a fogyasztó számára a megrendelt termék kézhez vételétől számított 30 napos indokolás nélkül elállást biztosít a szerződéstől.

Elállási jog gyakorlásának menete

Ha a szerződés megkötésére a fogyasztó tett ajánlatot, a fogyasztót a szerződés megkötése előtt megilleti az ajánlat visszavonásának joga, ami a szerződés megkötésére kiterjedő ajánlati kötöttséget megszünteti.

A vásárló a szerződéstől történő elállástól írásban kell nyilatkoznia egy elállási nyilatkozat formájában, amit mellékelnie kell a visszaküldött termékek mellé. A szükséges nyilatkozatot Szolgáltató a megrendelés során e-mailben megküldi a fogyasztónak, továbbá a megrendelés teljesítésével egy időben, a csomaggal papír alapú formában is megküldi. A fogyasztó e-mail formájában is megküldhet a Szolgáltató részére a babakenyelem [kukac] gmail [pont] com címre.

Az elállási jogot határidőben érvényesítettnek kell tekinteni, ha a fogyasztó nyilatkozatát határidőn belül elküldi. A határidő 30 nap.

A fogyasztót terheli annak bizonyítása, hogy az elállás jogát e rendelkezéssel összhangban gyakorolta.

A Szolgáltató, a fogyasztó elállási nyilatkozatát annak megérkezését követően köteles visszaigazolni.

Az elállási nyilatkozatban meg kell jelölnie a fogyasztónak, hogy mely termékek vonatkozásában kívánja érvényesíteni. Meg kell adnia a nevét, címét, a megrendelés időpontját, a megrendelés azonosítóját és nyilatkozatának időpontját. Amennyiben nem áll rendelkezésre a megrendelés azonosítója, úgy az elállási nyilatkozatban a megrendelés azonosítására alkalmas egyéb adatot szükséges feltüntetnie. Az elállási jog a fogyasztó és a vállalkozás közötti szerződések részletes szabályairól szóló 45/2014. (II. 26.) Korm. Rendelet 2. sz. melléklet szerint nyilatkozatminta segítségével is benyújtható,  de ebben az esetben is meg kell adni a megrendelés egyedi azonosítóját vagy ennek hiányában egyéb, a megrendelés azonosítására szolgáló egyéb adatot.

Írásban történő elállás esetén azt határidőben érvényesítettnek kell tekinteni, ha a fogyasztó az erre irányuló nyilatkozatát 30 naptári napon belül elküldi a Szolgáltató részére. Postai úton történő jelzés alkalmával a postára adás dátumát, e-mail-en keresztül történő értesítés esetén az e-mail küldésének idejét veszi figyelembe a Szolgáltató a határidő számítás szempontjából. A Fogyasztó a levelét ajánlott küldeményként adja postára, hogy hitelt érdemlően bizonyítható legyen a feladás dátuma.

A fogyasztónak a terméket haladéktalanul, de legkésöbb az elállás közlésétől számított 14 napon belül vissza kell juttatnia.

A fogyasztó a megrendelt termékeket sértetlen és hiánytalan állapotban köteles becsomagolni és visszaküldeni. Az áru használatból adódó értékcsökkenéséért a vásárló a felelős. (Az elállási jog azt a célt szolgálja, hogy az árut megnézhesse és kipróbálhassa a vásárló, mint ahogy erre az offline üzletekben is megteremtik a lehetőséget. Egy ruhadarab vásárlását tekintve például felpróbálhatja a terméket a vevő, de nem hordhatja.)

 

Elállás esetén a termékek visszajuttatásának költsége a fogyasztót terhelik. A Szolgáltató az elállási nyilatkozat és a visszaküldött termékek kézhezvételétől számított 14 napon belül, banki átutalás formájában téríti vissza a megrendelt termékek vételárát és szállítási költségét.

A Szolgáltató a visszatérítést mindaddig visszatartja, míg a megrendelt termékek vissza nem kerülnek a Szolgáltatóhoz.

A vásárló az elállás jogát a szerződés megkötésének a napja és a termék átvétele közötti időszakban is gyakorolhatja.

A termék visszaküldésének költségének kívül az elállás kapcsán a fogyasztót semmilyen más költség nem terheli.

A fogyasztót mely esetekben nem illeti meg az elállási jog

  • Olyan nem előre gyártott termék esetében, amelyet a fogyasztó utasítása alapján vagy kifejezett kérésére állított elő a Szolgáltató, vagy olyan termék esetében, amelyet egyértelműen a fogyasztó személyére szabtak.
  • Olyan zárt csomagolású termék tekintetében, amely egészségvédelmi vagy higiéniai okokból az átadást követő felbontása után nem küldhető vissza. (pl. cumi, kozmetikumok, étrend-kiegészítők). Ez esetben, azonban, ha a csomagolást, a védőfóliát még nem bontotta fel, vagyis a terméket még nem vette használatba, úgy visszaküldhető a termék.

7. Szavatosság

 

Kellékszavatosság

Hibás teljesítés esetén a fogyasztót (továbbiakban: vásárló) a Polgári törvénykönyv szabályai szerint érvényesítheti a kellékszavatossági igényét (PTK 2013. évi V. törvény rendelkezéseinek megfelelően).

Fogyasztói szerződés esetén a fogyasztónak minősülő vásárló az átvétel időpontjától számított 2 éves elévülési határidő alatt érvényesítheti szavatossági igényeit, azokért a termékhibákért, amelyek a termék átadása időpontjában már léteztek. Két éves elévülési határidőn túl kellékszavatossági jogait a vásárló érvényesíteni már nem tudja.

Nem a fogyasztóval kötött szerződés esetén a vásárló az átvétel időpontjától számított 1 éves elévülési határidő alatt érvényesítheti szavatossági igényeit.

A vásárló kérheti a megrendelt termék kijavítását vagy cseréjét, kivéve, ha a vásárló által választott igény teljesítése nem lehetséges, vagy a Szolgáltató számára más igények teljesítéséhez képest aránytalan többletköltségekkel járna. Ha a termék javítását, cseréjét a vásárló nem kéri, vagy nem kérheti, úgy igényelheti az ellenszolgáltatás arányos leszállítását, vagy a hibát a Szolgáltató költségére a vásárló is kijavíthatja, illetve mással kijavíttathatja vagy – végső esetben – a szerződéstől is elállhat. A vásárló választott kellékszavatossági jogáról egy másikra is áttérhet, az áttérés költségét azonban a vásárló viseli, kivéve, ha az indokolt volt, vagy arra a Szolgáltató adott okot.

A vásárló köteles a Szolgáltatóval a hibát a felfedezése után haladéktalanul, de nem később, mint a hiba felfedezésétől számított kettő hónapon belül közölni.

A kellékszavatossági igény érvényesítésének nincs más feltétele a teljesítéstől számított 6 hónapon belül, amennyiben a vásárló a terméket a Szolgáltatótól vásárolta. A teljesítéstől számított 6 hónap eltelte után azonban a Vásárló köteles bizonyítani, hogy az általa felismert hiba már a teljesítés időpontjában is megvolt.

Termékszavatosság

Termékszavatossági igényként a vásárló kizárólag a hibás megrendelt termék kijavítását vagy kicserélését kérheti a Szolgáltatótól vagy a megrendelt termék gyártójától. A megrendelt termék akkor hibás, ha az nem felel meg a forgalomba hozatalkor hatályos minőségi követelményeknek, vagy ha nem rendelkezik a gyártó által adott leírásban szereplő tulajdonságokkal. A megrendelt termék hibájának bizonyítása a vásárlót terheli.

Termékszavatossági igényét a vásárló a termék gyártó általi forgalomba hozatalától számított 2 éven belül érvényesítheti, amely határidő jogvesztő.

A vásárlónak kell bizonyítani a szavatossági igény érvényesítésekor a szerződés megkötését. A szerződést bizonyítottnak kell tekinteni, ha a vásárló a vásárlás ellenérték igazoló dokumentumot bemutatja.

A gyártó (forgalmazó) kizárólag akkor mentesül termékszavatossági kötelezettsége alól, ha bizonyítani tudja, hogy:

  • a terméket nem üzleti tevékenysége körében gyártotta, illetve hozta forgalomba, vagy
  • a hiba a tudomány és a technika állása szerint a forgalomba hozatal időpontjában nem volt felismerhető, vagy
  • a termék hibája jogszabály vagy kötelező hatósági előírás alkalmazásából ered.

A vásárló ugyanazon hiba miatt kellékszavatossági és termékszavatossági igényt egyszerre, egymással párhuzamosan nem érvényesíthet. Termékszavatossági igény eredményes érvényesítése esetén azonban a kicserélt megrendelt termékre, illetve kijavított részre vonatkozó kellékszavatossági igényt a vásárló a gyártóval szemben érvényesítheti.

Jótállás

151 / 2003 (IX.22) Kormányrendelet hatálya alá tartozó termékek tekintetében a Szolgáltató által forgalmazott termékekre az itt leírt feltételek mellett - legalább 1 év (12 hónap) jótállási idő vonatkozik. Amennyiben a termékre hosszabb jótállási idő vonatkozik, akkor az 1 éven túli jótállás elsődleges kötelezettje a gyártó. A kormányrendelet mellékletében felsorolt tartós fogyasztási cikkek tekintetében a kötelező jótállás kezdete a termék Vásárlónak történő átadásának a napja.

Jótállás keretében a gyártó, forgalmazó garantálja, hogy a megvásárolt termék a jótállás időtartama alatt kifogástalanul fog működni. A jótállás érvényesíthető a termék jótállási jegyén feltüntetett szervizben vagy szaküzletben. A jótállás érvényesítésének feltétele a jótállás jegy - vagy ennek hiányában a vásárlást igazoló számla - bemutatása.

A hibás termék visszajuttatása a Szolgáltató címére a vásárló feladata és költsége. Amennyiben a javításra, cserére már nincs lehetőség, akkor a termék vételára kerül visszafizetésre.

Jótállást kizáró tényezők:

  • Átalakítás, szakszerűtlen kezelés (különösen a tisztítás során okozott karcok, sérülések), helytelen tárolás, nem megfelelő szállítás vagy elemi kár.
  • Rendeltetésellenes használat, a használati-kezelési útmutatóban foglaltak figyelmen kívül hagyása,
  • Nem megfelelő tápellátás következtében fellépő elektronikai meghibásodás
  • Természetes elhasználódás.

Szavatossági, jótállási igények érvényesítése

A szavatossági igényeit a Felhasználó az alábbi elérhetőségeken érvényesítheti:

Név: Szentgyörgyiné Schmidt Alexandra E.V.

Levelezési cím: 1026 Budapest, Bimbó út 171.

E-mail cím: babakenyelem@gmail.com

Telefonszám: +36-30/621-9187

A szavatossági igény bejelentéséhez az alábbi információk szükségesek:

  • Vásárló neve, címe
  • Számla sorszáma
  • Megrendelt termék azonosítója
  • Megrendelt termék átvételének időpontja
  • Hiba leírása

8. Jogérvényesítési lehetőségek

 

Információ, reklamáció, panaszkezelés

A vásárló a webáruház működésével, megrendelésével kapcsolatban vagy a panaszával az következő elérhetőségen keresheti meg a Szolgáltatót.

  1. Levelezési cím: 1026 Budapest, Bimbó út 171.
  2. E-mail formájában: babakenyelem [kukac] gmail [pont] com
  3. Telefonon: +36-30/621-9187

Telefonon panaszkezelés kizárólag munkanapokon 9:00-17:00 között érhető el.

Telefonon tett panaszát a Szolgáltató azonnal megvizsgálja és szükség szerint és lehetőségekhez mérten orvosolja.

Egyéb jogérvényesítési lehetőségek

Amennyiben a szolgáltató és a felhasználó között esetlegesen fennálló fogyasztói jogvita a szolgáltatóval való tárgyalások során nem rendeződik, az alábbi jogérvényesítési lehetőségek állnak nyitva a vásárló számára:

  • Békéltető testület eljárásának kezdeményezése,
  • Panasztétel a fogyasztóvédelmi hatóságnál
  • Európai Bizottság online vitarendezési platformját (ODR)
  • Bírósági eljárás kezdeményezése

9.  További rendelkezések

 

Árak, és ÁSZF módosítása

A Szolgáltató jelen ÁSZF-et, a honlapon forgalmazott termékek árait és egyéb feltüntetett árakat nem visszamenőleges hatállyal bármikor módosíthatja, a módosítás a honlapon történő közzétételt követően lép életbe, és csak az életbe lépést követő tranzakciókra érvényes.

Technikai korlátok

A webáruházban történő vásárlás feltételezi a vásárló részéről az Internet lehetőségeinek és korlátainak ismeretét és elfogadását, különös tekintettel a technikai teljesítményekre és a felmerülő hibákra. A szolgáltatót nem terheli felelősség, ha bármilyen működési hiba észlelhető az internetes hálózatban, ami megakadályozza a honlap működését és a vásárlást.

Visszaérkező csomagok, kiegyenlítetlen megrendelések

Utánvéttel megrendelt, és kiszállított, de a vásárló által át nem vett, és előzetesen vissza nem mondott csomagok szállítási költségét, valamint a visszaszállításból eredő többletköltséget kiszámlázzuk a vásárló részére, melyet haladéktalanul, de legkésőbb 8 napon belül köteles cégünk bankszámlájára átutalni! A szállítási költséget a megrendelést visszaigazoló e-mailünk is tartalmazza. A visszaszállítás, és adatfeldolgozás költsége az eredetileg felszámolt szállítási költséghez adódik, amely minden esetben bruttó 990 Ft.

Előre átutalt, és kiszállított, azonban a vásárló által át nem vett csomagok ismételt kiszállítását kizárólag a szállítási díj ismételt átutalása után tudjuk megtenni!

A kiegyenlítetlen, és írásban nem vitatott, lejárt határidejű számlák ellenértékét közjegyző és ügyvéd jelenlétében gyorsított fizetési eljárással kezdeményezzük, amely további legalább 10.000 Ft-os költséget jelent a Vásárló részére! Amennyiben az ügyvédi felszólításra sem egyenlíti ki a már további költségekkel növelt összeget, úgy a végrehajtói díj további jelentős terhet fog jelenteni!

Termékcsere

A kért cserét 14 napon belül kiszállíttatjuk, amennyiben a kért termék raktárunkon van. Ha a kért csere termék nincs raktáron és beszerzést igényel, úgy a termék cseréje több, mint 14 napot is igénybe vehet, a nagykereskedés visszajelzése alapján.

Abban az esetben, ha a terméken külsérelmi nyomok láthatóak vagy a beüzemelés nem a rendelkezésre bocsátott módon történt, és/vagy a Vásárló nem tudja hiánytalan és sértetlen eredeti csomagolásban saját költségén cégünk részére azt visszajuttatni, nem áll módunkban a termék visszavásárlása.

Egyéb, nem rendezett kérdések

Amennyiben a jelen ÁSZF-ben kifejezetten nem rendezett kérdés merül fel, az alábbi jogszabályok rendelkezései megfelelően alkalmazandóak:

a Polgári Törvénykönyvről szóló 2013. évi V. törvény

az elektronikus kereskedelmi szolgáltatások, valamint az információs társadalommal összefüggő szolgáltatások egyes kérdéseiről 2001. évi CVIII. törvény;

fogyasztóvédelemről szóló 1997. évi CLV. törvény,

a fogyasztó és a vállalkozás közötti szerződések részletes szabályairól szóló 45/2014. (II. 26.) Korm. rendelet

az egyes tartós fogyasztási cikkekre vonatkozó kötelező jótállásról szóló 151/2003. (IX. 22.) Korm. rendelet

a fogyasztó és vállalkozás közötti szerződés keretében eladott dolgokra vonatkozó szavatossági és jótállási igények intézésének eljárási szabályairól szóló 19/2014. (IV. 29.) NGM rendelet

Az ÁSZF elválaszthatatlan részét képezi a Szolgáltató webáruházának Adatvédelmi Nyilatkozata, amelynek tartalmát a vásárló a vásárlás során megismeri és hozzájárulását adja ahhoz, hogy a Szolgáltató a megrendeléssel és a szerződéssel kapcsolatban megadott adatait, az abban foglalt feltételrendszernek megfelelően kezelje.

 

2020.11.15.

Az oldal tetejére
Árukereső.hu Árukereső.hu